Co zrobić, żeby nie przytyć podczas pracy w domu?

Co zrobić, żeby nie przytyć podczas pracy w domu?

Jak każdy doskonale zdaje sobie sprawę, siedzenie w domu ma swoje plusy, ale ma też pułapki

Jedną z nich jest ciągły dostęp do jedzenia, a drugą wygodna kanapa. Co zrobić, żeby nie przytyć 10 kg pozostając w domu? Oto gotowe pomysły:

  1. Odejdź od lodówki. Myślami również.
  2. Kiedy wydaje ci się, że masz ochotę na coś słodkiego, napij się. W 90% przypadków tak naprawdę jesteś odwodniony i potrzebujesz nawodnienia. Wybieraj wodę, herbatę czy ziołowe napary, trzymaj się z dala od wszelkiego typu słodkich napojów.
  3. Jeśli już musisz coś przegryźć, wybierz te mniej kaloryczne produkty. Wybieraj warzywa czy owoce. A jeśli musisz postawić na jakąś słoną przekąskę, to zamiast chipsów, chrupek i krakersów wybierz domowy popcorn, on na pewno będzie mniej kaloryczny.
  4. Zabierz się za gotowanie. Może to czas na przetestowanie jakichś zdrowych przepisów? Internet to świetne źródło takich eksperymentów. A jak się gotuje, to mniej się chce jeść. Uważaj tylko na podjadanie w trakcie gotowania. To może być zgubne.
  5. Zacznij ćwiczyć. W internecie jest mnóstwo szybkich treningów na różne partie ciała, na pewno znajdziesz coś odpowiedniego dla siebie. Do tej pory nigdy nie było na to czasu, prawda? Teraz już nie ma wymówek.
  6. Posprzątaj w domu. Te rzeczy w kącie już od dawna na ciebie patrzą, błagając, żeby je sprzątnąć. Czy wiesz, że podczas odkurzania możesz spalić nawet 150 kcal? Tyle samo przy myciu okien. Jak dodasz jeszcze mycie podłóg, to wyjdzie niezły trening. Tym bardziej, że wiosna idzie, a na święta i tak będzie trzeba posprzątać.
  7. Jeśli mieszkasz niedaleko lasu czy parku, przejdź się na spacer, a może pójdź pobiegać? Przecież ile można siedzieć w domu? A takie miejsca są mało uczęszczane i względnie bezpieczne. Jeśli masz czworonoga, to wyprowadź go na dłuższy spacer, oboje tego potrzebujecie. Pamiętaj jednak, aby po powrocie dobrze zdezynfekować odsłonięte partie ciała jak dłonie czy twarz. Przepisy na domowy żel antybakteryjny znajdziesz w internecie.

Co zrobić, żeby nie przytyć podczas kwarantanny?

To są jedynie pomysły, dlatego pamiętaj, że wszystko jest w Twojej głowie, a dopóki nie wstaniesz z łóżka czy kanapy i nie zaczniesz realizować tych wszystkich planów, nic z tego nie wyjdzie. Dlatego koniec leniuchowania, do roboty!

Marianna Mądrzak

Polecane przez nas

https://ukorzeni.pl/dietetyka/weglowodany-przyjaciel-czy-wrog-w-trudnych-chwilach-redukcji-wagi/

Polecana grupa tematyczna

https://www.facebook.com/groups/755609134877608/


Podobne artykuły