Właściwości lecznicze pestki awokado. Ma ona wartości odżywcze i prozdrowotne nawet większe niż sam owoc

Właściwości lecznicze pestki awokado. Ma ona wartości odżywcze i prozdrowotne nawet większe niż sam owoc

Właściwości lecznicze pestki awokado

Najczęściej jest wyrzucana po zjedzeniu owocu. To błąd, ponieważ awokado to nie tylko smaczny, pożywny i zdrowy miąższ

Pestka awokado ma wartości odżywcze i prozdrowotne nawet większe, niż właściwy owoc. To prawdziwa skarbnica antyoksydantów. W miąższu jest ich bardzo dużo. Jednak to tylko 1/3 tego, co znajduje się w pestce. A antyoksydanty to najlepszy środek prewencyjny chroniący nasz przed zawałami serca. A jakie są właściwości lecznicze pestki awokado?

Wzmacniają też nasz układ odpornościowy i opóźniają starzenie się organizmu. Obniżają poziom cholesterolu i redukują ciśnienie. Działają też przeciwzapalnie i zapobiegają cukrzycy. A pestka awokado to prawdziwa antyoksydantowa bomba.

Ponieważ kolejnym skarbem ukrytym w pestce awokado jest błonnik, pomaga ona obniżyć poziom cholesterolu we krwi. Ze względu na to może być traktowana jako suplement diety w cholesterolowej profilaktyce, gdy jego poziom zbliża się do niebezpiecznego poziomu. Ze względu na to, że obniża też ciśnienie krwi tętniczej, zapobiega chorobom serca.

Choć błonnik jest wykorzystywany w bardzo małym stopniu przez organizm, czyści drogi trawienne karmiąc znajdujące się w nim bakterie, czym poprawia trawienie i zapobiega zaparciom. Daje też poczucie sytości w związku z czym ma pośredni udział w naszej walce o lepszą sylwetkę.

W pestce awokado znajdują się też witaminy A i E, których niedobór fatalnie wpływa na nasze paznokcie i włosy.

Ponieważ pestki awokado nie da się ugryźć ani pokroić, trzeba ją przygotować do spożycia. Najlepiej suszyć ją na słońcu przez 3-4 dni. Wysuszoną zetrzeć na proszek.

Jeżeli nie masz czasu ani cierpliwości wstaw ją do piekarnika – na 30 minut w temperaturze 120 stopni. Upieczoną wystudź, pokrój i wrzuć do blendera. Tak przygotowaną masą doskonale się smaruje pieczywo. Może też pełnić funkcję gęstego dipu.

Sproszkowaną pestką możesz posypać owsiankę, jogurt, musli, płatki, ciasta, koktail a nawet zupę. Będzie przyprawą. Choć bez wielkich wartości smakowych, za to z gigantycznymi wartościami zdrowotnymi.

Polecane przez nas

https://ukorzeni.pl/dietetyka/korzen-kudzu-wlasciwosci-lecznicze-i-zastosowanie/

Nasza grupa społecznościowa

https://www.facebook.com/uKorzeni/


Podobne artykuły