Smaczna dieta lekkostrawna: Pierwsze i drugie śniadanie

Smaczna dieta lekkostrawna: Pierwsze i drugie śniadanie

Podczas diety lekkostrawnej ograniczamy tłuszcz, rezygnujemy z alkoholu i spożywamy pięć posiłków dziennie.

Przy odrobinie wysiłku przekonamy się jak smaczna może być dieta lekkostrawna – wystarczy odrobina chęci. Co możemy zjeść na pierwsze śniadanie, kiedy zalecona została nam dieta lekkostrawna.

Smaczna dieta lekkostrawna: Pierwsze i drugie śniadanie. Pierwsze śniadanie: dieta lekkostrawna kajzerka, szynka z indyka i pomidor

Pierwsze śniadanie

8:00
ŚNIADANIE
: kanapka z kajzerki z masłem i chudą szynką z indyka, pomidor bez skórki, czarna herbata z łyżeczką cukru do picia:
– 1 kajzerka- 50g
– 1 łyżeczka masła- 10g
– 2 plasterki szynki z indyka- 40g
– 1 pomidor bez skórki- 150g
– 1 szklanka lekkiej, czarnej herbaty- 250 ml, 1 łyżeczka cukru- 5g
309kcal, białko: 14,1g, tłuszcz: 14,4g, węglowodany: 31,9g

Drugie śniadanie: dieta lekkostrawna

Smaczna dieta lekkostrawna: Pierwsze i drugie śniadanie. Drugie śniadanie: dieta lekkostrawna koktajl z pomarańczy, mango i truskawek

Drugie śniadanie

11:00
II ŚNIADANIE
: koktajl z pomarańczy, truskawek i mango:
– 1 pomarańcza- 240 g
– 1 szklanka truskawek- 150g
– 0,5 mango- 140g
248 kcal, białko: 4,46g, tłuszcz: 1,29g, węglowodany: 61,6g

Podczas diety lekkostrawnej zalecane są lekkie zupy warzywne a sałatki owocowe doskonale zaspokoją głód, nie sprawiając organizmowi żadnych kłopotów. Nie zaszkodzi nam również rozsądna porcja białego mięsa o ile zrezygnujemy z fast foodów, bo one oszukują tylko nasz organizm wypełniając żołądek a na dodatek mają duże ilości szkodliwych dla naszego zdrowia substancji. Watro też zrezygnować z mocnej kawy, słodyczy i słodzonych napoi i zastąp je najlepiej niegazowaną wodą mineralną.

Świeży chleb zastąp pszennym, grzankami lub sucharami albo chrupkami kukurydzianymi.

Tłuste mięso wołowe, wieprzowe czy baranie najlepiej zastąpić chudą wołowiną, wątrobą, sercami, chudą cielęciną lub drobiem.

Dieta lekkostrawna to nie tylko lepsza sylwetka i samopoczucie ale to także więcej energii.

Dieta lekkostrawna: Pierwsze i drugie śniadanie przygotowała 

Marianna Płońska

nasza grupa tematyczna
baner dieta tradycyjna

Praktyka medycyny chińskiej uznaje, że każdy nasz organ musi kiedyś odpocząć. Jak damy mu odpocząć zależy od nas samych. W czasie swojego maksimum organ pracuje najlepiej. Później jego efektywność płynnie spada, aż do osiągnięcia minimum. Od tego momentu zaczyna płynnie wzrastać, aż do ponownego osiągnięcia maksimum. Płynność jest tu słowem-kluczem. Płynność – harmonia.

Życie to nie musztra

Powinniśmy zacząć od właściwej postawy. Życie to nie musztra ani pokaz mody. Nie możemy chodzić cały czas z wciągniętym brzuchem, wypiętą klatką piersiową i uniesionymi ramionami. Mięśnie tych okolic mają inne, ważniejsze funkcję do spełnienia. Są przede wszystkim po to, by wciągnięte powietrze zostało odpowiednio rozprowadzone po całym organizmie, by dotarło do każdej komórki, by energia Qi miała właściwą cyrkulację.

Oddychajmy przeponą. Ten, leżący na styku klatki piersiowej i brzucha, organ rozprowadza powietrze najlepiej – jest do tego stworzony. Jak prawidłowo oddychać?

baner techniki oddychania w qigong

Najnowsze: