Owoce wspomagające odchudzanie podczas diety redukcyjnej

Owoce wspomagające odchudzanie podczas diety redukcyjnej

Pojawiło się kilka zbędnych kilogramów? Jest świetny i smaczny sposób, by się ich pozbyć.

Wystarczy wprowadzenie do menu kilku ogólnie dostępnych w naszym kraju owoców. Najlepsze owoce wspomagające odchudzanie podczas diety, lub jako przekąska pomiędzy posiłkami.

Owoce wspomagające odchudzanie

Jabłka

Podstawowym owocem, które może wspomóc twoją terapię odchudzającą są – łatwo dostępne i tanie – nasze poczciwe jabłka. Mają 75-100 kcal oraz wszystko, czego potrzebuje organizm – od minerałów i węglowodanów, z błonnikiem na czele, po całą baterię witamin – A, E, C, D, K i większość z grupy B. No i duże ilości wody. Sycą i mają dobroczynny wpływ na organizm.

Ze względu na to są wartościowym elementem większych posiłków i napojów (świetnie sprawdzają się jako element sałatek i koktajli) lub zdrową przekąskę.

Bogactwo mineralne sprawia, że dietetycy zalecają jedzenie jednego jabłka dziennie. I to nie tylko osobom, które się odchudzają. Dla tych, które chcą zrzucić kilka kilogramów wprowadzenie ich do diety, to obowiązek.

Banan

Banan może być, podobnie jak jabłko, skutecznym i bardzo smacznym posiłkiem wspomagającym domową kurację odchudzającą. Jest też, nawet bardziej niż jabłko zdrowy, ponieważ zawiera duże ilości pektyn (rodzaj błonnika) pomagających obniżyć poziom złego cholesterolu.

Ze względu na bardzo wysoka zawartość potasu obniża poziom ciśnienia krwi.

Arbuz

Arbuz może także być owocem wspomagającym odchudzanie. Jest jednak owocem większego ryzyka, ponieważ zawiera bardzo dużo cukru. Ze względu na to powinien być jedzony tylko jako samodzielna przekąska, pomiędzy posiłkami. Ale 100 gram arbuza to zaledwie 30 kcal, dlatego  pewnością nie przyczyni się do zwiększenia tkanki tłuszczowej. Wręcz przeciwnie. Ze względu na wysoką zawartość argininy, arbuz przyspiesza procesy przemiany materii, a co za tym idzie pozwala szybciej spalać zbędny tłuszczyk. Arginina to także lepiej pracujące serce i efektywniej działające naczynia krwionośne.

Cytryna

Poczciwa cytryna, którą od dziecka uwielbialiśmy jako dodatek do herbaty, także może wspomóc nasze odchudzanie. Robi to pośrednio – poprzez detoksykację wątroby, ze względu na  znajdujące się w niej ryboflawiny. Z kolei witaminy B i C oraz fosfor i magnes odtruwają i oczyszczają organizm, sprawiając, że lepiej funkcjonuje, m.in. lepiej trawi.

Cytrynę najlepiej przyjmować w postaci soku wyciskanego z połówki cytryny, zalanego szklanką wody.

Owoce wspomagają dietę. Jednak nie należy przesadzać, ponieważ owoce to także cukier. Dużo cukru. Im dojrzalsze, tym poziom cukru większy. Dlatego opieranie na nich całej diety może przynieść efekty odwrotne do zamierzonych.

Dlatego najlepiej jeść je jako przekąski, pomiędzy posiłkami. Od batoników i czipsów są na pewno zdrowsze. I smaczniejsze.

Ruch to zdrowie

Dużo lepsze efekty przyniesie każda dieta jeśli dołączymy do niej – wysiłek fizyczny. Nie musimy od razu biegać – wystarczy na początek spacer, jeśli będziemy potrafili każdego dnia się zmobilizować. Godzina marszu dziennie poprawi nasz metabolizm i przyspieszy spalanie. Zmieni tłuszcz na tkankę mięśniową i wymodeluje sylwetkę. Zastanów się jaki ruch będzie tobie najbardziej odpowiadał. Gwarantuję, że znajdziesz coś dla siebie.

aktywność fizyczna

Magda Nawrożniak

nasza grupa tematyczna

Czytaj także:

Najnowsze: