Kolacja podczas menopauzy i zdrowy posiłek dla całej rodziny

Kolacja podczas menopauzy i zdrowy posiłek dla całej rodziny

Ważne by była syta żeby nie podjadać w nocy a na dodatek smaczna i zdrowa, żeby cała rodzina skorzystała

Nie ma chyba nic gorszego po całym dniu jak przygotowywanie kolacji dla każdego członka rodziny z osobna. Kolacja podczas menopauzy i zdrowy, dietetyczny i smaczny posiłek dla całej rodziny.

Kolacja podczas menopauzy

Kolacja podczas menopauzy i zdrowy posiłek dla całej rodziny

19:00
Kolacja podczas menopauzy: pasztet sojowy z warzywami: soja, cukinia, papryka, groszek zielony, chleb pełnoziarnisty, żytni, pomidor, kefir do picia
– 2 kromki chleba pełnoziarnistego, żytniego- 70 g
– 2 plasterki pasztetu z soi, cukinii, papryki i zielonego groszku- 60 g
– pomidor- 150 g
– szklanka kefiru- 200 ml
419 kcal, białko: 23,7g, tłuszcz: 7,74 g, węglowodany: 67,1 g

W ciągu dnia należy popijać wodę mineralną.

Dieta podczas menopauzy albo jak nie utyć już w czasie klimakterium

Kiedy kobieta wchodzi w klimakterium zwalnia się metabolizm przez co nie potrzebuje już tyle kalorii co wcześniej. Jedzenie w takich samych ilościach a dodatkowo brak ruchu może spowodować gwałtowne tycie. Warto ograniczyć też tłuszcze zwierzęce. Więcej warzyw i owoców bo są lekkostrawne i dostarczają najwięcej potrzebnych witamin. Dobrze jest też zacząć unikać smażonych potraw a olej roślinny zamienić na oliwę z oliwek, która jest bogata w witaminę E. Dobrym wyborem będą ryby morskie – bogate w kwasy Omega-3.

suteczna dieta

Ruch to zdrowie!

Pamiętajmy również, że niezależnie od wieku ruch fizyczny i wysiłek jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Menopauza to trudny czas dla utrzymania smukłej sylwetki i już nawet w klimakterium tłuszcz ma większą tendencję do gromadzenia się najczęściej w okolicach pasa. Krótki spacer każdego dnia poprawi przemianę materii, dotleni płuca, mózg, serce i zmusi do działania inne narządy wewnętrzne.

Dotlenienie mózgu poprawia samopoczucie, które też jest narażone podczas burzy hormonalnej w tym trudnym dla każdej kobiety okresie. Ruch to zdrowie! W każdym wieku. Jeśli problem stanowi samodyscyplina warto zapisać się na zajęcia sportowe, które zmotywują nas do systematycznych ćwiczeń. W grupie jest raźniej. Dieta jest bardzo ważna ale skuteczna będzie jedynie przy stosowaniu jednocześnie wysiłku.

Marianna Płońska

nasza grupa tematyczna
baner Yoga

Najnowsze: