Kolacja podczas menopauzy i zdrowy posiłek dla całej rodziny

Kolacja podczas menopauzy i zdrowy posiłek dla całej rodziny

Ważne by była syta żeby nie podjadać w nocy a na dodatek smaczna i zdrowa, żeby cała rodzina skorzystała

Nie ma chyba nic gorszego po całym dniu jak przygotowywanie kolacji dla każdego członka rodziny z osobna. Kolacja podczas menopauzy i zdrowy, dietetyczny i smaczny posiłek dla całej rodziny.

Kolacja podczas menopauzy

Kolacja podczas menopauzy i zdrowy posiłek dla całej rodziny

19:00
Kolacja podczas menopauzy: pasztet sojowy z warzywami: soja, cukinia, papryka, groszek zielony, chleb pełnoziarnisty, żytni, pomidor, kefir do picia
– 2 kromki chleba pełnoziarnistego, żytniego- 70g
– 2 plasterki pasztetu z soi, cukinii, papryki i zielonego groszku- 60g
– pomidor- 150g
– szklanka kefiru- 200ml
419kcal, białko: 23,7g, tłuszcz: 7,74g, węglowodany: 67,1g

W ciągu dnia należy popijać wodę mineralną.

Dieta podczas menopauzy albo jak nie utyć już w czasie klimakterium

Kiedy kobieta wchodzi w klimakterium zwalnia się metabolizm przez co nie potrzebuje już tyle kalorii co wcześniej. Jedzenie w takich samych ilościach a dodatkowo brak ruchu może spowodować gwałtowne tycie. Warto ograniczyć też tłuszcze zwierzęce. Więcej warzyw i owoców bo są lekkostrawne i dostarczają najwięcej potrzebnych witamin. Dobrze jest też zacząć unikać smażonych potraw a olej roślinny zamienić na oliwę z oliwek, która jest bogata w witaminę E. Dobrym wyborem będą ryby morskie – bogate w kwasy Omega-3.

Ruch to zdrowie!

Pamiętajmy również, że niezależnie od wieku ruch fizyczny i wysiłek jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Menopauza to trudny czas dla utrzymania smukłej sylwetki i już nawet w klimakterium tłuszcz ma większą tendencję do gromadzenia się najczęściej w okolicach pasa. Krótki spacer każdego dnia poprawi przemianę materii, dotleni płuca, mózg, serce i zmusi do działania inne narządy wewnętrzne.

Dotlenienie mózgu poprawia samopoczucie, które też jest narażone podczas burzy hormonalnej w tym trudnym dla każdej kobiety okresie. Ruch to zdrowie! W każdym wieku. Jeśli problem stanowi samodyscyplina warto zapisać się na zajęcia sportowe, które zmotywują nas do systematycznych ćwiczeń. W grupie jest raźniej. Dieta jest bardzo ważna ale skuteczna będzie jedynie przy stosowaniu jednocześnie wysiłku.

Dieta na menopauzę – pierwsze i drugie śniadanie przygotowała Marianna Mądrzak

Marianna Mądrzak – studiuje dietetykę na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym, a jej praca dyplomowa dotyczy dietetyki sportowej. Od wielu lat aktywnie korzysta z siłowni, swoich sił próbuje również w fitnessie i bieganiu. Jest pasjonatką pysznego jedzenia, zdrowego stylu życia i kawy. Dietetyka i sport to jej sposób na pełne zdrowia i uśmiechu życie.

ukorzeni twoje zdrowie
indywidualne diety na różne dolegliwości

Polecane przez nas

https://ukorzeni.pl/dietetyka/diety-darmowe-na-odchudzanie-sniadanie-obiad-kolacja/dieta-na-menopauze/dieta-podczas-menopauzy-sniadanie-smaczne-i-zdrowe/

Nasza grupa społecznościowa

https://www.facebook.com/groups/659466548227800/


Podobne artykuły

Menopauza. Przepis na smaczny obiad dla całej rodziny

Dogadzajmy sobie w czasie menopauzy jedząc smacznie i zdrowo Menopauza to czas, w którym organizm kobiety przechodzi szereg zmian hormonalnych, dlatego warto zwłaszcza teraz go wspomóc. Najlepszym sposobem będzie zbilansowana dieta…

Dieta podczas menopauzy – śniadanie smaczne i zdrowe

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu całego dnia więc jedzmy rozsądnie Dieta podczas menopauzy powinna być przez nas przemyślana. Warto pomyśleć o sobie i skończyć już z łapaniem w biegu…