Śniadanie dla diabetyka – kanapki z twarożkiem i pomidorem

Śniadanie dla diabetyka - kanapki z twarożkiem i pomidorem

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia więc jedzmy rozsądnie

Zbilansowana dieta dla cukrzyków powinna pomóc w regulowaniu poziomu cukru we krwi ale także sprawiać, że jedząc regularnie będziemy jednocześnie chudnąć. Śniadanie dla diabetyka – jak dla każdego – jest podstawowym posiłkiem. Warto go spożyć najpóźniej o godzinie dziewiątej.

Pierwsze śniadanie dla diabetyka – kanapki z twarożkiem, pomidorem i szczypiorkiem

Pierwsze śniadanie dla diabetyka - kanapki z twarożkiem, pomidorem i szczypiorkiem

9:00
Przepis na pierwsze śniadanie: kanapki z twarożkiem, szczypiorkiem, pomidorem, kawa z mlekiem
– 2 kromki chleba żytniego pełnoziarnistego- 80g
– 2 plasterki twarogu półtłustego- 60g
– garść szczypiorku- 10g
– 1 cały pomidor- 170g
– kawa parzona czarna- 250ml
– mleko sojowe- 100ml
390kcal, białko 22g, tłuszcz: 5,92g, węglowodany 73g, błonnik pokarmowy 12,37g
Wymienniki Węglowodanowe: 6WW
Wymienniki Białkowo- Tłuszczowe: 1WBT

Drugie śniadanie dla diabetyka – jogurt naturalny z płatkami owsianymi i jabłkiem

Drugie śniadanie dla diabetyka -  jogurt naturalny z płatkami owsianymi i jabłkiem

11:00
Przepis na drugie śniadanie: jogurt naturalny z płatkami owsianymi i jabłkiem
– 1 małe opakowanie jogurtu naturalnego- 250g
– 3 duże łyżki płatków owsianych- 30g
– 1 całe jabłko- 200g
– woda do picia- minimum 250ml
380 kcal, białko 17,3g, tłuszcz: 6,4g, węglowodany 67,1g, błonnik pokarmowy 7,42g
Wymienniki Węglowodanowe: 6WW
Wymienniki Białkowo- Tłuszczowe: 1WBT

Istota zbilansowanej diety

Warto też pamiętać żeby unikać produktów przetworzonych: soków w kartonie, sosów z torebek, zupek w proszku, batoników i ciasteczek. Jedynie zdrowy styl życia – ruch fizyczny i prawidłowe nawyki żywieniowe poprawią jakość życia diabetyka. Przede wszystkim ważna jest regularność spożywanych posiłków – w odstępach od 3 do 5 godzin. Bardzo ważne abyśmy kupując produkty zwracali uwagę na etykiety i nie wybierali syropu glukozowo-fruktozowego, fruktozy i glukozy.

Zachowując dyscyplinę cukrzyca może nam się cofnąć. Warto o to zawalczyć. Jedzmy dużo surowych warzyw, owoców i nabiału.

Pierwsze i drugie śniadanie dla diabetyka przygotowała – Marianna Mądrzak

Marianna Mądrzak studiuje dietetykę na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym, a jej praca dyplomowa dotyczy dietetyki sportowej. Od wielu lat aktywnie korzysta z siłowni, swoich sił próbuje również w fitnessie i bieganiu. Jest pasjonatką pysznego jedzenia, zdrowego stylu życia i kawy. Dietetyka i sport to jej sposób na pełne zdrowia i uśmiechu życie.

Polecane przez nas

https://ukorzeni.pl/dietetyka/obiad-dla-diabetyka-przepis-na-posilek-smaczny-i-zdrowy/

Nasza grupa społecznościowa

https://www.facebook.com/groups/659466548227800/


Podobne artykuły

Smaczna kolacja dla diabetyka którą polubi cała rodzina

Kolacja powinna być lekkostrawna i niezbyt kaloryczna dlatego świetnym rozwiązaniem będą warzywa Dużo warzyw (awokado, czerwona cebula, pomidor, papryka i sałata) a wszystko możemy popić zdrową i coraz bardziej cenioną…

Obiad dla diabetyka – przepis na posiłek smaczny i zdrowy

Co przygotować na obiad kiedy my lub członek naszej rodziny jest na diecie cukrzycowej? Obiad przygotowany dla diabetyka może być smaczny dla wszystkich członków rodziny. Smaczny a na domiar zdrowy…