Śniadanie dla diabetyka – kanapki z twarożkiem i pomidorem

Śniadanie dla diabetyka - kanapki z twarożkiem i pomidorem

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia więc jedzmy rozsądnie.

Zbilansowana dieta dla cukrzyków powinna pomóc w regulowaniu poziomu cukru we krwi ale także sprawiać, że jedząc regularnie będziemy jednocześnie chudnąć. Śniadanie dla diabetyka – jak dla każdego – jest podstawowym posiłkiem. Warto go spożyć najpóźniej o godzinie dziewiątej.

Pierwsze śniadanie dla diabetyka – kanapki z twarożkiem, pomidorem i szczypiorkiem

Pierwsze śniadanie dla diabetyka - kanapki z twarożkiem, pomidorem i szczypiorkiem

9:00
Przepis na pierwsze śniadanie: kanapki z twarożkiem, szczypiorkiem, pomidorem, kawa z mlekiem
– 2 kromki chleba żytniego pełnoziarnistego- 80g
– 2 plasterki twarogu półtłustego- 60g
– garść szczypiorku- 10g
– 1 cały pomidor- 170g
– kawa parzona czarna- 250ml
– mleko sojowe- 100ml
390kcal, białko 22g, tłuszcz: 5,92g, węglowodany 73g, błonnik pokarmowy 12,37g
Wymienniki Węglowodanowe: 6WW
Wymienniki Białkowo- Tłuszczowe: 1WBT

Drugie śniadanie dla diabetyka – jogurt naturalny z płatkami owsianymi i jabłkiem

Jogurt naturalny z płatkami owsianymi i jabłkiem

11:00
Przepis na drugie śniadanie: jogurt naturalny z płatkami owsianymi i jabłkiem
– 1 małe opakowanie jogurtu naturalnego- 250g
– 3 duże łyżki płatków owsianych- 30g
– 1 całe jabłko- 200g
– woda do picia- minimum 250ml
380 kcal, białko 17,3g, tłuszcz: 6,4g, węglowodany 67,1g, błonnik pokarmowy 7,42g
Wymienniki Węglowodanowe: 6WW
Wymienniki Białkowo- Tłuszczowe: 1WBT

Istota zbilansowanej diety

Warto też pamiętać żeby unikać produktów przetworzonych: soków w kartonie, sosów z torebek, zupek w proszku, batoników i ciasteczek. Jedynie zdrowy styl życia – ruch fizyczny i prawidłowe nawyki żywieniowe poprawią jakość życia diabetyka. Przede wszystkim ważna jest regularność spożywanych posiłków – w odstępach od 3 do 5 godzin. Bardzo ważne abyśmy kupując produkty zwracali uwagę na etykiety i nie wybierali syropu glukozowo-fruktozowego, fruktozy i glukozy.

Zachowując dyscyplinę cukrzyca może nam się cofnąć. Warto o to zawalczyć. Jedzmy dużo surowych warzyw, owoców i nabiału.

Marianna Płońska

nasza grupa tematyczna
suteczna dieta

Aktywność fizyczna

Uruchamia samoświadomość. Świadomie oddychając, zaczynasz czuć siebie i wszystko wokół. Obserwacja oddechu powoduje uświadomienie sobie tego procesu. Wdech –klatka piersiowa się unosi, wydech – zapada. Obserwując to przybliżamy się do nas samych.

Joga jest narzędziem doskonałym. Daje szansę na przebudowanie siebie i swojego życie lub podniesienie się i zbudowanie na nowo. To przede wszystkim możliwość i narzędzie do skonstruowania nowego, lepszego „ja”. Narzędzie doskonałe, bo nie obsunie się i nie zrani nas.A, że przy okazji to nowe, lepsze „ja”, jest atrakcyjniejsze fizycznie, to już inna sprawa.

baner Yoga

Najnowsze: