Dieta podczas menopauzy – śniadanie smaczne i zdrowe

Dieta podczas menopauzy - śniadanie smaczne i zdrowe

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu całego dnia więc jedzmy rozsądnie

Dieta podczas menopauzy warto żeby była przez nas przemyślana. Możemy skończyć już z łapaniem w biegu byle czego, bo nie ma na nic czasu. Może właśnie teraz drogie panie powinnyście mieć już dla siebie czas. Czas pomyśleć o własnym zdrowiu i zadbać o siebie. A menopauza nie będzie już problemem, bo nadal można być i czuć się młodym.

Pierwsze śniadanie – zalecana dieta podczas menopauzy

Pierwsze śniadanie: Dieta podczas menopauzy

8:00
I ŚNIADANIE: awokado z jajkiem w koszulce z ziołami, bułka grahamka, kawa parzona z mlekiem 0,5%, bez cukru:
– sztuka awokado- 140g
– jajko w koszulce- 60g
– bułka grahamka- 90g
– szklanka kawy parzonej- 250ml z mlekiem 0,5%- 100ml
588kcal, białko: 22,3g, tłuszcz: 28,7g, węglowodany: 61,8g

Drugie śniadanie – zalecana dieta podczas menopauzy

Drugie śniadanie: Dieta podczas menopauzy

11:00:
II ŚNIADANIE: jogurt naturalny z orzechami brazylijskimi i jeżynami, woda do picia:
– 1 małe opakowanie jogurtu naturalnego- 250g
– 6 orzechów brazylijskich- 20g
– garść jeżyn- 70g
– szklanka wody mineralnej- 250ml
367kcal, białko: 13,7g, tłuszcz: 27,3g, węglowodany: 21,7g

Dieta podczas menopauzy albo jak nie utyć już w czasie klimakterium

Kiedy kobieta wchodzi w klimakterium zwalnia się metabolizm przez co nie potrzebuje już tyle kalorii co wcześniej. Jedzenie w takich samych ilościach a dodatkowo brak ruchu może spowodować gwałtowne tycie. Warto ograniczyć też tłuszcze zwierzęce. Więcej warzyw i owoców bo są lekkostrawne i dostarczają najwięcej potrzebnych witamin. Dobrze jest też zacząć unikać smażonych potraw a olej roślinny zamienić na oliwę z oliwek, która jest bogata w witaminę E. Dobrym wyborem będą ryby morskie – bogate w kwasy Omega-3.

Ruch to zdrowie!

Pamiętajmy również, że niezależnie od wieku ruch fizyczny i wysiłek jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Menopauza to trudny czas dla utrzymania smukłej sylwetki i już nawet w klimakterium tłuszcz ma większą tendencję do gromadzenia się najczęściej w okolicach pasa. Krótki spacer każdego dnia poprawi przemianę materii, dotleni płuca, mózg, serce i zmusi do działania inne narządy wewnętrzne.

Dotlenienie mózgu poprawia samopoczucie, które też jest narażone podczas burzy hormonalnej w tym trudnym dla każdej kobiety okresie. Ruch to zdrowie! W każdym wieku. Jeśli problem stanowi samodyscyplina warto zapisać się na zajęcia sportowe, które zmotywują nas do systematycznych ćwiczeń. W grupie jest raźniej. Dieta jest bardzo ważna ale skuteczna będzie jedynie przy stosowaniu jednocześnie wysiłku.

Dieta na menopauzę – pierwsze i drugie śniadanie przygotowała Marianna Mądrzak

Marianna Mądrzak – studiuje dietetykę na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym, a jej praca dyplomowa dotyczy dietetyki sportowej. Od wielu lat aktywnie korzysta z siłowni, swoich sił próbuje również w fitnessie i bieganiu. Jest pasjonatką pysznego jedzenia, zdrowego stylu życia i kawy. Dietetyka i sport to jej sposób na pełne zdrowia i uśmiechu życie.

Polecane przez nas

https://ukorzeni.pl/category/dietetyka/zdrowe-jedzenie-to-informacja-co-jesc-zeby-byc-zdrowym-a-czego-unikac-jedzenie-jest-zdrowe-kiedy-jest-bogate-w-skladniki-odzywcze/

Polecana grupa tematyczna

https://www.facebook.com/groups/755609134877608/


Podobne artykuły

Kolacja podczas menopauzy i zdrowy posiłek dla całej rodziny

Ważne by była syta żeby nie podjadać w nocy a na dodatek smaczna i zdrowa, żeby cała rodzina skorzystała Nie ma chyba nic gorszego po całym dniu jak przygotowywanie kolacji…

Menopauza. Przepis na smaczny obiad dla całej rodziny

Dogadzajmy sobie w czasie menopauzy jedząc smacznie i zdrowo Menopauza to czas, w którym organizm kobiety przechodzi szereg zmian hormonalnych, dlatego warto zwłaszcza teraz go wspomóc. Najlepszym sposobem będzie zbilansowana dieta…