Dieta obniżająca cholesterol. Jadłospis na cały dzień

Dieta obniżająca cholesterol. Jadłospis na cały dzień

Co jeść a czego się wystrzegać przy wysokim cholesterolu?

Dieta obniżająca cholesterol w połączeniu z aktywnym trybem życia potrafi zdziałać cuda. Chcąc obniżyć zły cholesterol kategorycznie należy rzucić palenie papierosów. Wysoki cholesterol prowadzi do udaru, zawału, choroby wieńcowej i miażdżycy.

Produkty pomagające zbić wysoki cholesterol

  • Grejpfruty
  • Orzechy i migdały
  • Awokado
  • Siemię lniane
  • Bakłażany
zdrowe jedenie

Dieta obniżająca cholesterol. Pierwsze i drugie śniadanie

8:00
ŚNIADANIE
: płatki jaglane z mlekiem ryżowym, bananem, nasionami chia i orzechami włoskimi, zielona herbata do picia, bez cukru
– 3 łyżki płatków jaglanych- 30g
– 1 szklanka mleka ryżowego- 250ml
– 2 łyżki nasion chia- 20g
– pół garści orzechów włoskich- 15-20g
– 1 szklanka zielonej herbaty- 250 ml
507kcal, białko: 10,3g, tłuszcz: 20,5g, węglowodany: 71,6g, cholesterol: 0mg

11:00
II ŚNIADANIE
: kanapka z razowego chleba z pastą z awokado, sałatą, grillowaną cukinią, bakłażanem i papryką, woda do picia
– 2 kromki chleba razowego żytniego- 75g
– 2 łyżki pasty z awokado- 70g
– 1 liść sałaty- 15g
– kilka plasterków zgrillowanych cukinii, bakłażana i papryki- 100g
– 1 szklanka wody mineralnej do picia- 250ml
299kcal, białko: 7,6g, tłuszcz: 11,9g, węglowodany: 49,7g, cholesterol: 0,7mg

Obiad

15:00
OBIAD
: pieczony pstrąg w ziołach, ziemniaki gotowane w wodzie z koperkiem, ogórki małosolne:
– 1 cały pstrąg upieczony w ziołach- 250g
– 2-3 ziemniaki- 150g, duża szczypta posiekanego koperku- 5g
– 2 ogórki małosolne- 150g
– 1 szklanka wody mineralnej z sokiem z cytryny i miętą- 250 ml
425kcal, białko: 38,4g, tłuszcz: 11,1g, węglowodany: 42,6g, cholesterol: 91,8mg

Kolacja

kolacja obniżająca cholesterol

19:00
KOLACJA
: sałatka ze szpinakiem, kaszą gryczaną, suszonymi pomidorami, burakiem, oliwkami i grillowanym kurczakiem, kromka chleba razowego z hummusem, herbata owocowa do picia:
– 2 garści szpinaku- 50g
– 1 garść ugotowanej kaszy gryczanej- 70g
– 2 suszone pomidory- 40g
– 0,5 upieczonego buraka- 60g
– 5 oliwek- 40g
– porcja grillowanego kurczaka wielkości dłoni- 100g
– kromka chleba razowego- 35g
– 1 łyżka hummusu- 15g
– 1 szklanka herbaty owocowej- 250ml
624kcal, białko: 44,1g, tłuszcz: 11,3g, węglowodany: 100g, cholesterol: 73,35mg

Przez cały dzień należy popijać wodę mineralną.

Marianna Płońska

nasza grupa tematyczna
skuteczna dieta

Aktywność fizyczna

Dieta obniżająca cholesterol nie wystarczy i musimy zadbać o regularny ruch. Wybór aktywności fizycznej nie jest tak oczywisty jak niektórym, może się wydawać. Gdy chcemy zacząć dbać o swoją sylwetkę należy przede wszystkim zadać sobie pytanie na czym nam zależy. Chcemy schudnąć czy preferujemy budować mięśnie i modelować sylwetkę? A może ani jedno ani drugie ale wiemy już, że ruch to zdrowie.

Doskonałym rozwiązaniem będą regularne spacery. Wystarczy spacerować 30 minut dziennie.

aktywność fizyczna

Najnowsze: